Patiënten

Spoedgevallen

Bij spoedgevallen zullen wij altijd nastreven u dezelfde dag nog te zien om een diagnose te stellen. Aan de hand van deze diagnose zal bekeken worden of directe behandeling noodzakelijk is.

Wat is een spoedgeval?

Niet alle klachten zullen vallen onder een spoedgeval. Zo zijn kapotte of uitgevallen vullingen, losse bruggen of (nood) kronen geen spoedgevallen. Kiespijn die onhoudbaar is, een afgebroken of uitgeslagen tand door een ongeval en een nabloeding na een tandheelkundige behandeling vallen onder de spoedgevallenregeling. Tijdens openingstijden kunt u altijd bellen naar onze praktijk.

Kindvriendelijk

De lieve tandartsWij willen als team ervoor zorgen dat ook onze jonge patiënten een fijne beleving ervaren. Er zal ruim de tijd worden genomen om de jonge patiënt kennis te laten maken met de behandelaar. Tijdens het eerste bezoek zal er geen behandeling plaatsvinden, er zal na een (mond) onderzoek eventueel aangevuld met röntgenfoto's bekeken worden wat de vervolgstappen zullen zijn.

Een eerste bezoek aan de tandarts kan best spannend zijn. Het is belangrijk als ouder, uw kind te vertellen dat een tandarts belangrijk is om de tanden sterk te maken en gezond te houden. Probeer niet teveel in detail te treden. Gebruik liever geen woorden waar een kind negatieve bange gedachtes van kan krijgen zoals de woorden "pijn" of "een prik", hier gebruiken wij namelijk andere woorden voor.

Angst

Naar de tandarts gaan is niet voor iedereen een fijne beleving. Angst voor de tandarts wordt vaak veroorzaakt door persoonlijke ervaringen en een verkeerd beeld van de tandarts. Bij ons hoeft u zich niet te schamen voor uw tandartsangst. Wij werken met de nieuwste technieken waardoor een behandeling pijnloos kan verlopen.

Bent u angstig? Geef dit aan voordat u een behandeling reserveert. Wij zullen extra tijd voor u inplannen bij één en dezelfde behandelaar. Hierdoor raakt de omgeving voor u vertrouwd en wordt een bezoek aan de tandarts een fijne beleving.

Wij zijn ook aangesloten bij de delievetandarts.nl een bemiddelingsplatform dat een keurmerk verleent aan lieve tandartsen.

Nota’s en betalingen

Bent u basis verzekerd dan dient u de nota direct na de behandeling te voldoen. U kunt per PIN aan de balie afrekenen.

Heeft u een aanvullende tandartsverzekering dan hoeft u niet direct af te rekenen en sturen wij de nota door naar ANDERS. Voor meer informatie over ANDERS verwijzen wij u door naar de website.

Ga naar de website